Zondag 2 september

6 september 2012 - Hamilton, Nieuw-Zeeland

Zondag ga ik vroeg uit bed om alles in te pakken en om uit- en in te checken. Nadat ik mijn tas bij het andere hostel neer heb gezet kan ik naar de kerk (gateway). Het is een moderne kerk en deed mij denken aan een conferentie. Het podium werd echt gebruikt voor muziek. Hier kon je jezelf zijn. Als je wilt zitten of wilt staan, niets is een probleem. De liederen die ze zongen waren moderne liederen die ik ken. Dit was voor mij prettig, zo kon ik meezingen zonder dat ik de wijs moest horen en de tekst ging vertalen. In deze kerkdienst was er ook een Heilig avondmaal. Dit ging op de zelfde manier als bij de Baptistengemeente in Paihia. Iedereen kan zelf een bekertje en een stukje brood pakken. Dit kon je op je plaats opdrinken en opeten. Wat ik niet wist, was dat het dad day was. Dit hebben hun dus in september, dan weet ik dat. Grappig was dat ze hier een leuk filmpje van lieten zien, waarin een klein meisje vertelde waarom ze van papa hield, zo schattig. Zelf heb ik genoten van de dienst. Laat in de middag was het tijd voor een wandeling lang de rivier. Op naar morgen, dan heb ik de bus geboekt naar Tairua