Maandag 5 november

5 november 2012 - Lake Tekapo, Nieuw-Zeeland

Vroeg in de ochtend haalt een busje mij op van het hostel om naar Mt Cook te gaan. Onderweg geeft de chauffeur ons tijd om foto’s te maken van de verschillende lakes en bergen waaronder natuurlijk mount Cook. Bij aankomst kan ik weer mijn tas in het hostel achter laten en zonder bepakking naar het informatie centrum lopen. In het hostel ontmoet ik nog een Duitse vrouw en raak hiermee in gesprek. Ook een werkster van de hostel afkomstig uit Engeland ontmoet ik hier. Bij het informatie centrum kunnen ze mij vertellen dat het weer voor de komende dagen goed wordt. Ik checken in en loop vervolgens de Hooker vallie walk. Dit is een zeer populaire wandeling, die ongeveer vier uur duurt (return natuurlijk). De wandeling is zeker de moeite waard. Gelukkig is de track nu open. Een paar dagen/weken geleden was deze gesloten in verband met het restaureren van de swingbrug. Er is nu een andere nood swingbrug gebouwd. Deze wandeling bevat dus twee swingbruggen en loopt door de Hooker vallie. Het is een afwisselende wandeling. Je moet zo over stenen lopen, je loopt zo door bos of over een open vlakte. Uiteindelijk kom je bij de Hooker lake uit waar de glacier eindigt. Een paar ijsblokken zijn in het water, wat een bijzonder element is. De weg terug gaat natuurlijk sneller. Onderweg ontmoet ik een echtpaar uit Auckland. Ze zijn hier voor een paar weken, voor een vakantie. De hele tijd is het bewolkt en begint het eerst zachtjes te regenen. Even later gaat het over in harde regen met veel koude wind. Wat ben ik blij met mijn muts. Het echtpaar biedt aan om mij terug naar mijn hostel te brengen. Ze vinden het niet goed, dat ik terug loop in de regen. Dit sla ik niet af en zo wordt ik bijna droog terug gebracht. Wat aardig zeg. In het hostel neem ik eerst een warme douche om warm te worden van de wandeling. Na een lekkere maaltijd te hebben genuttigd lees en schrijf ik. Morgen maak ik een boot cruise over lake Tasman met uitzicht op Tasman glacier.

1. Riette danielle jeffrey:
    14 november 2012
    hey meissie...................nog een paar dagen dan vlieg je weer naar huis. je hebt een fantastische tijd gehad lijkt ons zo als we dit lezen.
    Hopen je gauw weer ff te ontmoeten in levende lijve in Vriezenveen
    Veilige terugreis xxx
  2. Riette danielle jeffrey:
    14 november 2012
    Wat zijn die foto's prachtig!!!