Vrijdag 16 november

16 november 2012 - Christchurch, Nieuw-Zeeland

De laatste dag is aangebroken. Rond de middag werd ik opgehaald bij het hostel om zo naar het vliegveld te gaan. Zo heb ik de ochtend nog mooi de tijd om naar het Canterbury Museum te gaan. Hier is de oude stad te zien, de algemene geschiedenis en nog een aantal dingen. Het was bijzonder te zien, hoe deze stad er vroeger uitzag en er geleefd werd. Het was niet voor te stellen en vooral nu niet na de aardbeving. Natuurlijk zijn er veel overeenkomsten te zien met andere steden, zoals de klederdracht, winkels en niet te vergeten de Maoricultuur. Op de terugweg naar de hostel ging ik nog de laatste vergeten dingen halen. In het hostel kon ik nog rustig eten en de laatste keer bellen naar huis, voordat ik ze zie. Ruim optijd ben ik bij het vliegveld. Inchecken en doorlopen naar de gate. Hiervoor moest iedereen een formulier invullen. Hier moet je dan weer alle gegevens en andere dingen opschrijven. Na dit te hebben afgegeven kon je dan eindelijk doorlopen. Eerst de handbagage controle en daarna de douane. Bij de douane moesten ze lachen dat ik de terugreis zo strak had gepland in verband met het visum. Op naar de gate. Ik was er doorheen en had tijd om de winkeltjes nog te bekijken. Wat zijn ze toch “gevarieerd”, valt me telkens op, niet dus. Zo de tijd is wat sneller gegaan en zo kan ik dan in het vliegtuig stappen om richting Sydney te gaan. Onderweg zagen we al dat het erg regende en slecht weer was. Gelukkig veroorzaakte dit geen erge turbulentie. Daar aangekomen, is er een perfecte aansluiten, waarbij we niet lang hoefden te  wachten. Eenmaal door de douane kwamen we erachter dat er vertraging was door de weersomstandigheden. Gelukkig had dit geen verdere gevolgen voor de andere vluchten. In Bangkok hadden we hetzelfde vliegtuig en in Dubai was er veel overstaptijd. Zo konden we nog snel op internet om mails te bekijken en te versturen. Na ongeveer een half uurtje werd er omgeroepen dat de gate open was. In groepen mochten we in het vliegtuig en zo kon de reis naar Bangkok beginnen.