Donderdag 15 november

15 november 2012 - Lyttelton, Nieuw-Zeeland

Het Cup event is aan de gang. Dit is een event van een week lang, waar veel mensen ook buiten Christchurch op af komen. Op verschillende plekken zijn er activiteiten. Het event draait eigenlijk om de populaire paardenrace. Hierdoor is het stuiter druk op de weg en besluit ik naar Lyttelton te gaan met de bus. Dit is niet ver en het moet een aardig dorpje zijn. Wel wist ik al dat Lyttelton ook verwoest was van de aardbeving. Dit was nog goed te zien. Wat een ellende.  Wel zie je hoe creatief mensen zijn om hun leven weer voort te zetten, net als in Christchurch. Echt bijzonder en gaaf om te zien. De haven hier, wordt veelal gebruikt voor de houthandel. Stapels met hout liggen hier. De geur van hout is goed te ruiken, naast dat van vis. Tegen de middag keer ik terug en pak ik een volgende bus om nog naar een groot winkelcentrum en andere winkels te gaan. De laatste inkopen doen, voordat ik naar huis vertrek. ’s Avonds ben ik weer bij het hostel om hier te koken en gezellig met de rest mijn laatste avond te vieren.