Zondag 4 november

4 november 2012 - Lake Tekapo, Nieuw-Zeeland

Het is alweer zondag. Helaas is hier geen kerk, ja alleen de church of the Good Shepherd, maar dat is een kerk om te bezichtigen. Soms is er iets op de zondag, maar deze zondag is er niets. Rond tien uur check ik mij uit en loop naar het andere hostel. Hiervan heb ik nog een bon en hierdoor heb ik een goedkope overnachting. Deze hostel was voor de zaterdagavond vol, vandaar dat ik vandaag moest switchen. Bij het andere hostel aangekomen kan ik mijn tas wegzetten om vervolgens later op de dag in te checken. Na het hostel te hebben verkend loop ik naar Lake George scott deze weg loopt uiteindelijk dood. Zelf vind ik het raar, dus denk ik dat ik ergens ben miosgelopen. Dit wil ik bekijken, maar ik zie een grote steen in de zon die een perfect uitzicht heeft op de omgeving. Ik kan het niet laten om daar heerlijk de Bijbel te lezen. Wat wil je nog meer op een zondag, zon, mooi uitzicht en een prachtig boek voor je om te lezen. Na even te hebben gelezen kijk ik naar de track die ik heb gemist. In de bosjes vind ik een paaltje met een andere richting erop. Blijkbaar is hier een afslag om omhoog te klimmen voor de track. Er is geen tijd om dit nog te lopen, dus bewaar ik deze track voor woensdag wanneer ik hier terug kom voor één overnachting. Via het meer loop ik naar het hostel om vervolgens in te checken. De tassen liggen in de kamer en zo kan ik hier even eten koken. Het eten iss op, mijn buikje vol en zo kan ik de Mount John bekimmen. Het is werkelijk waar een mooie wandeling door een bos en uiteindelijk kom ik op een open vlakte boven op de top. Op de top is een observatiecentrum gevestigd waar je sterren kunt zien. Hier op de top is het uitzicht weer prachtig. Ik heb zicht op een paar meren, bergen en het dorpje. De weg terug loop ik langs het meer. Dit is de langere route, die loopt door meerdere schapenweilanden. Onderweg zie ik dus veel schapen en andere dieren. De andere dieren waren, vlinders, insecten, vogels (waaronder een fazant) en konijnen. Ook hoorde ik een soort knallen. Zelf kan ik het niet thuisbrengen wat het is, één ding weet ik zeker, het is geen vuurwerk. Ik zit meer te denken aan sneeuw of iets dergelijks dat naar beneden viel, dit gebeurd hier vaker. Achteraf bleek dat er een militairbasis is, niet ver van het dorp en dat hier schietoefeningen plaatsvinden. Het is laat in de middag wanneer ik terug ben in het hostel. Hier kunnen we de avond weer vullen met boeken lezen, verhalen typen, foto’s bewerken en tekenen. Zo is deze zondag weer om en de nieuwe week weer begonnen.

1. Riette danielle jeffrey:
    14 november 2012
    Volgens mij hadden jou ouders en broer zich hier ook wel kunnen vermaken met al die natuur en dieren ;-)