Zaterdag 3 november

3 november 2012 - Lake Tekapo, Nieuw-Zeeland

Nadat ze me bij het informatie centrum hebben afgezet, komt naar niet al te lang wachten de bus aan die me naar Lake Te Kapo brengt. Dit is ongeveer twee á drie uurtjes rijden. Het is een mooi stukje rijden over open vlaktes met bergen op de achtergrond. In Te Kapo aangekomen, valt het blauwe meer direct op, een prachtig gezicht waar de bergen in weerspiegelen. Bij het hostel kan ik inchecken. Dit is een stuk beter en het ruikt fris. De keuken en woonkamer zijn best klein in vergelijking met het aantal gasten dat er kan overnachten. De tas heb ik weer achtergelaten en zo kan ik naar het informatie centrum om dingen te vragen. Ik besluit om eerst langs het meer naar de Church of the Good Shepherd en de Dog statue te lopen. Dit is niet ver van het dorpje. Nou ja het is eerder een straat waaraan accommodaties, shops, bookingscentrums van activiteiten en eetgelegenheden liggen. Tijdens de wandeling begint het te sneeuwen en de wind is erg sterk en koud. Na alles te hebben bekeken en ga ik al vroeg naar het hostel. Het is geen weer om andere wandelingen te maken. Er zijn wat andere mensen films aan het kijken die ik mee kan kijken. Dit doe ik later op de avond. Eerst zijn de verhalen en foto’s weer aan de beurt. Na de laatste film ga ik uiteindelijk naar me bed en hopelijk is het morgen beter weer.