Vrijdag 2 november

2 november 2012 - Ashburton, Nieuw-Zeeland

Voordat ik naar Ashburton vertrek, loop ik naar de botanic tuinen. Eerst nog langs het informatiecentrum om het vervoer richting Mt Cook te reserveren. De verschillende tuinen die in de botanic tuinen te vinden zijn, kwam ik in andere plaatsen ook tegen. Het is natuurlijk leuk om te zien, hoever de bloemen telkens zijn in hun bloei en hoe de tuinen elke keer zijn opgebouwd. Dit is een aardig grote tuin, met weer voldoende aandacht voor jong tot oud. Kinderen spelen in de speeltuin of in de tuinen, ouders zitten heerlijk op het gras of op bankjes, grootouders zitten te genieten van de kinderen en kleinkinderen en de overige mensen wandelen, genietend van de zon en dergelijke. Zelf loop ik door de verschillende tuinen en kan weer een paar foto’s maken, waar ik toch al een hekel aan heb, dus niet. Ook zie ik de eerste Rozen die uitgekomen zijn. Daarnaast ruiken ze ook nog lekker. Het tuinbezoek zit erop en zo kan ik rustig terug wandelen naar mijn hostel, waar ik de tas pak om naar de busstop te lopen. Iets later dan gepland, komt de bus en zo kom ik uiteindelijk tegen de avond in Asburton aan. Dit gaat niet zomaar. Ik heb geboekt bij een vakantiepark. Dit was de enige optie. Dit vakantiepark ligt alleen meer dan een uur lopen van het informatiecentrum. Dus heb ik de buschauffeur gevraagd, of hij mij niet dichterbij ergens kan afzetten. Hij kent het niet en kan mij niet helpen. Gelukkig ontmoet ik een vriendelijke vrouw die zegt dat haar dochter er dichtbij woont en dat ze me er wel naar toe zal brengen. Wat gezegend zijn we weer en zo valt alles weer op zijn plek. Bij het vakantiepark aangekomen, zegt de vrouw dat ze mij morgen naar het informatie centrum wil brengen en dat ik me daar geen zorgen om hoef te maken. Lopen mag absoluut niet van haar. Dat is dan ook weer geregeld en kan ik naar mij kamer. Dit is verderop op het vakantiepark. Het is een oude schuur, wat ik zo zie en de slaapkamers ruiken niet al te fris. De geur kan ik niet thuisbrengen, maar vrolijk wordt je er niet van. Nu begrijp ik waarom alle deuren open staan. Verder is het niet echt schoon, maar voor een nacht is het prima. De keuken is beter en zo kan ik koken. Mooi aan een vakantiepark is dat je zo ook andere mensen leert kennen, dan alleen maar backpackers. Er zijn veel mensen met een camper. Dit zijn in het algemeen oudere mensen in vergelijking met de mensen in de hostels. De mensen in het backpackers verblijf zijn mensen die in de buurt werken. ’s Avonds ga ik druk bezig met van alles en nog wat en een man die ik al eerder heb ontmoet nodigt me meerdere malen uit om naar de caravan om de hoek te komen. Hier zitten nog wat mensen. Na alles te hebben gedaan besluit ik om er eens een kijkje te nemen. Naar twee uur te hebben gepraat, zoek ik mijn bed op.