Donderdag 1 november

1 november 2012 - Dunedin, Nieuw-Zeeland

Vandaag is het een volle dag. ’s Ochtend wordt ik opgehaald om de Kasteeltour te doen. We (de gids en ik) gaan langs bekende plekken in Dunedin en gaan uiteindelijk naar Larnach Castle om hier een rondleiding te krijgen. In dit kasteel heeft een familie gewoond, die dit heeft opgebouwd. Het gebouw heeft speciale en bijzondere kenmerken, die het gebouw sprekender maakt. Helaas mag je hier niet fotograferen, maar het is zeker de moeite waard om dit te bezoeken. Een tuin die hierbij is gelegen, is te bezichtigen. Tijdens de rondleiding krijg ik, niemand anders had deze tour geboekt, van alles te horen over de geschiedenis, levensstijl en de materialen van het kasteel. Het kasteel is zeker niet groot maar wel erg mooi om te zien. Tussen de middag wordt ik weer terug gebracht waar ik snel eet en mijn tas inpak om naar de maraki boulders toe te gaan. Dit is alleen mogelijk met een shuttle die me er in de middag naar toe brengt en in de avond weer ophaald. Het duurt een paar uur, maar zo kan ik de boulders goed bekijken en heb ik gelegenheid om dingen de plannen en heerlijk aan het strand te lezen. Het is mooi weer, dus perfect om dit te doen. De boulders zijn bijzonder om te zien, wat een natuur verschijnsel is dit. Voor de één zijn het gewoon een paar stenen bij elkaar, maar het zijn stenen die door de natuur zo zijn gevormd. De shuttle haalt me weer vroeg in de avond op, zodat ik later in de avond in Dunedin aankom en ik mijn mail kan checken en in bed kruip.