Zaterdag 1 september

6 september 2012 - Hamilton, Nieuw-Zeeland

Deze ochtend wandel ik eerst naar de gardens. Ze hadden mij al gewaarschuwd dat het een lange tocht zou worden, waarbij je moet klimmen en dergelijke. Na ongeveer een half uur te hebben gelopen kom ik aan bij de gardens. Bij de gardens ben ik opzoek gegaan naar een ingang. Uiteindelijk ben ik bij de parkeerplaats uitgekomen waar een informatiecentrum was. Hier kan ik de plattegrond ophalen. De vrouw keek verbaast toen ze mij zag. Ze vond het leuk dat ik kwam kijken. Er waren niet veel meiden van mijn leeftijd die dit deden. De garden ingelopen heb ik veel verschillende tuinen gezien met verschillende thema’s. Het was aardig te vergelijken met de modeltuinen in Nederland, alleen dan groter. Op een gegeven moment als ik in de landschapstuinen loop, kom ik een begraafplaats tegen. Tja dat kan natuurlijk ook een begraafplaats naar de tuinen. Eenmaal de route te hebben vervolgd kom ik weer uit op de tuinen. Grappig in de tuinen was dat het nu winter is en dat je bloemen ziet en verschillende bloesems. Het was ook een nadeel, in de zomer is het natuurlijk nog mooier. Maar dit heeft ook zijn charmes. Nu is het tijd voor de terugtocht naar de Waikato museum. Hier zijn verschillende ruimtes waar onder andere de historie van de Maoi en Hamilton wordt verteld. Er interessant was hoe dit museum op kinderen inspeelt. In de meeste ruimtes was er van alles te doen voor kinderen. Zo leerde de kinderen op spelende wijze de historie. Het was een lust om de kinderen te zien spelen. Zo konden ze zich verkleden in de kleding van toen, films bekijken in echte bioscoopstoelen, bellen met mensen uit die tijd, de Quick stap leren dansen en nog veel meer. Dus wie nog de Quick stap wil leren, speciaal voor jullie heb ik het op de foto gezet. Op de terugweg naar de hostel ga ik eerst langs een andere hostel om te vragen of ik zondagavond bij hun kan overnachten. Gelukkig was dit geen probleem. De reden hiervoor is dat ik graag naar de kerk wil en dat is in de ochtend. Naast dit kon ik ook eerder inchecken, zodat ik mijn grote tas niet naar de kerk mee hoefde te nemen. Zo ook weer geregeld op naar morgen.