Vrijdag 31 augustus (dagtrip: Waitomo)

6 september 2012 - Hamilton, Nieuw-Zeeland

Voor vandaag heb ik een retourtrip geboekt naar Waitomo. Hier zijn verschillende caves waar onder andere glowworms zijn. In totaal heb ik er drie gezien. Bij de caves moest ik vaak bukken. Elke keer zei de gids dat ik moest oppassen, omdat ik lang was. Nou lang ben ik niet echt, maar in vergelijking met de rest van de bezoekers was ik dat wel. De caves waren stuk voor stuk ontzettend gaaf om te bekijken. Er zijn mooie stenen, stalagmieten, stalactieten en glowworms te zien. In de laatste cave (glowworm cave) mag ik niet fotograferen omdat het de groei van de glowworms belemmerd. Natuurlijk willen ze ook geld verdienen met de verkoop van een foto koop  waar ik bijvoorbeeld opsta. In deze cave ga je op het laatst in een bootje en zie je echt veel glowworms, het is net een sterrenhemel. Dit wou ik zeker niet missen. Bij de rondleidingen praat je met ander bezoekers en met de gidsen. Zo kom je veel verschillende mensen tegen en dat is natuurlijk erg leuk. Zelf kom ik tot de conclusie dat ik van heel ver kom in vergelijking met de ander bezoekers. In de hostels is dat niet het geval, hier zijn veel Duitsers en Engelsen. Na de rondleidingen in de caves loop ik zelf nog een paar tracks. Uiteindelijk loop ik naar het informatiecentrum waar mijn bus weer komt om me terug naar Hamilton te brengen. In Hamilton ga ik eerst nog langs de bieb en dan richting hostel. Morgen ga ik naar het Waikato museum en naar de gardens.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade