Donderdag 30 augustus

6 september 2012 - Hamilton, Nieuw-Zeeland

’s Ochtendsvroeg ging ik met de bus naar Hamilton. Dit is een lange reis met een stop in Auckland. Bij de hostel aangekomen zie ik de kamer waar ik tot zondag kan blijven. Eigenlijk wou ik tot maandag maar dat was niet mogelijk. Hier zijn de bedden klein, maar een voordeel is dat hier de douches groter zijn en waar ik fatsoenlijk onder kan staan. Snel de tas wegzetten en op naar de informatiecentrum. De jongen van de hostel vertelde dat deze aan dezelfde straat lag en bij een grote tuin. Dat kon niet missen. Met mijn goede gedrag ernaar toe. De grote tuin waarover hij had kon ik vinden, maar het informatiecentrum was nergens te bekennen. Overigens het was geen tuin maar gewoon een park. In het park heb ik gekeken of er een soort plattegrond van de stad was. Tot mijn verbazing stond er een plattegrond in een grote kaart. Ik zal het uitleggen. Van elk deel van Nieuw-Zeeland heb je verschillende kaarten, hierop staat alles groot weergegeven met daarbij van de bekende steden een kleinere plattegrond. Hamelton stond er ook bij. Gelukkig staan de informatiecentrums op de plattegronden (verder staat er niet veel informatie op). Na het informatiecentrum te hebben gevonden, hiervoor moest ik nog hard lopen in verband met sluitingstijd, kreeg ik een duidelijker plattegrond. Omdat ik dit weekend er ook ben, vraag ik ook naar de verschillende kerken. De vrouw heeft netjes voor mij de verschillenden kerken opgezocht en genoteerd. Op de plattegrond zag ik dat er een bieb was waar ik misschien vrij kan internetten. Anders kan het op straat. Op straat is er een vrije internetzone. De bieb was naast de informatiecentrum, dus kon ik het direct checken. En jawel hoor, het is mogelijk. Dit is natuurlijk beter dan op straat zitten op een bankje in de kou. Na alles te hebben bekeken was het alweer donker en tijd om terug te gaan en niet te vergeten de boodschappen te halen.