Zondag 14 oktober

14 oktober 2012 - Punakaiki, Nieuw-Zeeland

Vandaag vertrek ik vroeg richting Punakaki. Dit is een paar uur reizen met de bus. Tegen het middaguur kom ik aan en ga ik snel eten. Bij de receptie zegt de man nog dat ik de mooiste dag van de week heb gekozen. Zo kan je het ook bekijken. Kiezen doe je niet op het weer, want dat is niet mogelijk. De hostel is echt goed en schoon. De schoenen werden binnen uitgetrokken en het heeft een huiselijke sfeer. Het meubilair en de trapleuning waren echt gaaf, ze waren van hout en goed onderhouden. Ondertussen met het eten ontmoet ik een Frans meisje die ik bij Abel Tasman Nationaal Park ook heb ontmoet. We praten en bespreken onze plannen. Zelf ga ik naar de

Pancake rocks en Blowholes. Dit is echt gaaf om te zien en heb natuurlijk weer de kans genomen om foto’s te maken. Het weer zat mee, en dus moest ik wel wachten totdat een mooie golf voorbij kwam voor mijn foto. In één van de uitzichtpunten zag je water opkomen en tegelijkertijd een regenboog. Hoe gaaf is dat, zeker een fotomoment waard vond ik. Na twintig minuten loop ik richting een andere track (Punakaiki River track). Dit ligt in het Pororari National park het is ongeveer twee á drie uur lopen en het is zeker de moeite waard. Er zijn verschillende dingen te zien en is zeker niet vervelend. Je loopt door een soort regenwoud, open vlaktes en lang een meer. Twee swingbruggen heb ik nog gezien, waar je een mooi uitzicht op had. Na deze wandeling loop ik de Truman track. Dit is verderop en komt uiteindelijk uit op een strand met een spelonk en een waterval. Zo weet je weer zeker dat het de moeite waard is om hier te zijn en dat het zeker geen verkeerde beslissing is geweest om zover te vliegen. Na vieze schoenen te hebben na al het lopen keer ik terug naar de hostel om eten te koken. Na het eten ga ik verder met plannen en heb gespreken met verschillende mensen. Uiteindelijk beland ik in bed en kom ik erachter dat ze te hoog zijn ten opzichte van het plafond. Dat werd dus uitkijken dat je je hoofd niet stoot en dat is moeilijk. Het was mij niet gelukt, kan ik jullie vertellen.

1. Jimmy:
    25 oktober 2012
    Hey!
    Leuke blog!
    Kan je niet vinden op facebook, voeg mij anders even toe.
    Als je mij op google zoekt op Jimmy van der Knaap facebook vind je me.
    Geef ik je wat updates over Christchurch en Oamaru!
    Groeten!

Jimmy