Maandag 15 oktober

15 oktober 2012 - Greymouth, Nieuw-Zeeland

Rond de middag vertrekt de bus pas naar Greymounth, dus ik had genoeg tijd om nog wat te gaan ondernemen. Samen met twee andere meiden uit Frankrijk en Duitsland ging ik naar de Punakaki Cavern. We gingen in de spelonk in met onze lampen en liepen op de stenen door het water. Na deze wandeling gingen we terug naar het hostel. We hadden nog een tijdje voordat onze bus vertrok, dus deelden we ervaringen en tips. Eindelijk konden we naar de bus lopen om zo naar Greymounth te gaan. Het Duitse meisje stapte in Greymounth op de trein en het Franse meisje ging naar Frans Josef. Zelf ging ik naar het informatiecentrum om een betere kaart te vragen en het hostel te zoeken. Wat bleek ik had een map waar het oude informatiecentrum opstond. Hierdoor moest ik iets verder lopen dan ik zelf had gedacht. Bij het hostel aangekomen ontmoet ik de eigenaar, een zeer vriendelijke man. Op mijn kamer kwam ik twee Nieuw Zeelandse meiden tegen en een Chinees meisje. Vaak is het zo dat er altijd wel een Duitser, Engelse, Chinees, Japanees of Taiwanees persoon op de kamer slaapt. Dit was hier ook het geval. Na alles te hebben achtergelaten liep ik naar de Lions track. Dit is een beklimming van een berg met uitzicht. Onderweg kwam ik een man tegen die aardig vroeg waar ik naar toe ging en hij zei dat hij naar een andere track onderweg was en dat ik zo mee kon gaan en op de terugweg kon hij mij mee nemen naar de stad. Heel vriendelijk aangeboden, maar dat is niks voor mij. De man heb ik vriendelijk gezegd dat ik andere plannen had en bedankte hem voor het aanbod. Tijdens de Lions track begon het te regenen. Na deze te hebben gelopen ging ik op zoek naar een andere track die ik vervolgens toch niet loop in verband met het slechte weer en het is inmiddels al laat in de middag. Ik ben maar de supermarkt gegaan om weer boodschappen te halen en eindig in het hostel. Hier kon ik koken en zo de avond vol maken. Dit deed ik in de woonkamer waar iedereen zat en heb gezellig gepraat met iedereen. De gesprekken gingen vooral over de keuze van Frans Josef of Fox glaciers. Dit zijn twee plaatsen waar glaciers zijn.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl