Zaterdag 13 oktober

13 oktober 2012 - Nelson, Nieuw-Zeeland

’s Ochtends ben ik om zes uur in de keuken om een maaltijd te eten en alles te doen voordat ik naar de markt toe ga. Helaas werd dit later dan gepland. Dit omdat het weer gigantisch meezat, dit was de regen. Na een tijdje besloot ik te gaan en mijn regenponcho alvast aan te trekken. Het was even droog. Bij de markt aangekomen zie ik dat het rustig is, met dit leuke weer en dat er weinig standjes zijn. Er zijn een paar groente/fruit winkels, eten/drinken en souvenirs stands. Na fruit en groente te hebben gekocht loop ik naar de Kathadraal. Deze ligt op een heuvel en is gebouwd van grijze stenen. Binnen zie ik een bloemist bezig om de stukken te vervangen. Zelf wou ik een aantal dingen vragen, maar ze was in gesprek en zodoende heb ik haar niet gesproken. De stukken zelf waren niet echt bijzonder. Het steekschuim viel goed te zien en de keuze qua bloemen en dergelijke is veel anders dan in Nederland. Je hoeft geen pronkstukken te verwachten. Na de catadralen loop ik richting de Queenstuin om zo naar het kunstmuseum te lopen. Het kunstmuseum was niet wat ik verwachte. Zelf maakte ze redelijk veel reclame voor het museum zelf. De verwekte verwachten werd niet waar gemaakt. Zo kon ik op tijd naar het centrum van Nieuw Zeeland lopen.

Dit ligt op een berg en er is een geweldig uitzicht. De hele dag is het raar weer. De ene keer regent het hard en de andere keer schijnt de zon even. Bij het centrum van Nieuw Zeeland aangekomen, regent het weer. Dat is toch heerlijk als je bovenop een berg staat, waar je niet kunt schuilen. Hierna wandel ik richting het centrum van de stad en vervolgens naar Miyazu Japanse tuinen. De tuinen waren echt typisch Japans aangelegd. Helaas waren niet alle planten en bloemen in bloei. Wel was er een prachtige blauwe regen die volop in bloei stond. Zo was ook deze dag voorbij en kon de avond beginnen omte plannen voor de volgende stops en dingen te checken op internet.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl