Vrijdag 12 oktober

12 oktober 2012 - Nelson, Nieuw-Zeeland

Het weer is goed en zo maak ik een een wandeling naar het WOW en Classic cars museum. Eerst kijken naar de openingstijden van de bieb en langs de supermarkt, om zo tijd te besparen en alles zo efficiënte mogelijk te plannen. Het WOW en Classic cars museum liggen aan de andere kant van Napier, dus twee uur lopen. Onderweg was het soms zoeken geblazen waar ik naar toe moest, maar uiteindelijk had ik het gevonden. Bij het museum aangekomen vroeg ik of de andere weg via het strand korte was om te lopen. Ze vonden het knap en gek dat ik had gelopen en verwezen met direct naar de bus. Het museum heeft twee afdelingen: classic cars en kostums van het Wow event. Het WOW event vond hier eerder plaats, maar omdat het te groot werd verhuisde het naar Wellington. De auto’s waren leuk om te zien en hier zag ik ook het autootje uit de film Austin Power. Naast auto’s waren er ook motoren te zien en brommers. Van nieuw tot oud waren ze te bezichtigen. Enkele kostums van de Wow event waren tussen de auto’s gezet. Deze mocht je echter niet fotograferen. Nou en dat was moeilijk. Wil je een auto op de foto zetten, staat een paspop met de kleding achter de auto. Helaas het staat gedeeltelijk op de foto. Bij de afdeling van de kostums mocht je niet eten, drinken en foto’s maken. Dit was echt jammer, want er waren echt gave kostums te zien. Wat een werk hadden sommigen ervan gemaakt en wat een interessante ideeën. Dit was echt een genot om te bewonderen. Grappig was dat er in deze afdeling een korte modeshow was, waar je enkele kostums voorbij zag komen op muziek. Dit was leuk bedacht. Daarnaast waren er glow in the dark kleding te zien. Op het laatst was er een film over deze modeshow, hier kon je zien hoe dit gedaan werd en het verveeld zeker niet. Hier heb ik veel inspiratie op gedaan en het is echt een aanrader om naar toe te gaan. De terugweg had ik een keuze om met de bus te gaan, maar dan moest ik meer dan drie kwartier wachten. Daar had ik het geduld niet voor en zodoende ging ik langs de andere kant van de stad en langs het strand naar de hostel. Onderweg heb ik een stop gemaakt bij de bieb om hier te internetten en dingen uit te zoeken. Zes uur was de soep klaar met brood. Elke avond om zes uur is hier in het hostel groentesoep met brood. Dit was ideaal, zo hoefde je geen eten te kopen en kon je gezellig met elkaar eten. ’s Avond kon je heerlijk nazitten en tijd vrij maken om dingen te regelen.