Zondag 11 november

11 november 2012 - Christchurch, Nieuw-Zeeland

De laatste zondag is aangebroken in Nieuw Zeeland. Dit keer wandelde ik naar de City Church.  Na ongeveer twintig minuten te hebben gelopen had ik het gevonden. Dit is een moderne kerk, waar een gemoedelijke sfeer hing. De liederen spraken aan en de spreker vertelde over ....... ook herdachten we de ramp van de twin towers. Zo kwam ook de aardbeving aan de orde en zelf merkte ik dat het er veel indruk maakte en dat het erg leefde. Daarnaast is de band onder de mensen erg sterk, hier kon ik zeker nog van leren. Na de dienst  sprak  ik met verschillende mensen onder het genot van een kop koffie of thee. Ik ontmoete een man en een vrouw die vanuit Auckland hiernaar toe zijn verhuist. De reden was zeer bijzonder. De man werkt hier aan de herbouw  en is hiervoor speciaal naar toe verhuist. Dit is niet zomaar wat. Alles achterlaten om anderen te helpen, petje af. Tegen de middag liep ik terug naar het hostel. Het eten was op en zo kon de wandeling naar de botanische tuinen en Mona Vale beginnen. Dit is allebei weer open, maar de schade valt soms nog te zien. de gebouwen in de botanische tuinen zijn niet open. Gelukkig waren er nu meer planten in bloei wat een vrolijke sfeer gaf. Heerlijk door de tuinen lopen en ondertussen rook ik de verschillende lekkere geuren van verschillende bloemen. Wat is het toch genieten. Ondertussen kon ik heerlijk foto’s maken in de zon. Tegen de avond besluit ik van de Mona Val terug te lopen naar het hostel. Dit is ongeveer een uur a twee uur lopen. Dit moest ik wel snel doen in verband met de regen en het onweer die begon. Zekerheid voor alles. Nat bij het hostel aangekomen kon ik douchen en van de avond genieten met alle andere mensen.