Zaterdag 29 september

29 september 2012 - Wairoa, Nieuw-Zeeland

Vandaag ging iedereen verschillende klussen doen.Pat was druk bezig met de groente tuin en Rachel hielp hierbij. Daarnaast deden ze vele andere dingen. Ralph ging druk aan de gang met zijn Bijbelstudie en het maken van de overdenking van morgen. Daarnaast doet hij andere klussen. Zelf ga ik bezig met dennenappels sorteren. Eerst alles uitzoeken op: gesloten, half gesloten/open of open en daarna de vloer aanvegen. Zo kunnen ze beter drogen en daarna alle gesloten dennenappels bij elkaar leggen en de half gesloten/open dennenappels. De open dennenappels gaan in plasticzakken om vervolgens verkocht te worden. 6%2520Wairoa%2520%2528denneappels%2520sorteren%2529Na de middag is alles gesorteerd en schoongemaakt. Ralph vroeg me of ik hem kon helpen met de watertank. Samen hadden we dit gefikst en weer is een klus geklaard. Er is nog tijd voor een laatste klus die beloofd was, de auto van Pat wassen. Deze was behoorlijk vies geworden en zat dus vol met modder en andere troep. Gelukkig was na veel poetsen de kleur van de auto weer te zien en na nog meer poetsen was deze ook schoon. Aan het einde van de dag waren alle klussen gebeurd die we in de planning hadden en was de maaltijd meer dan welkom. ’s Avonds hebben we gesprekken, zowel face to face als via skype en doen we dingen voor onszelf.

Wat ik met jullie wil delen is het volgende. In de Bijbel las ik over God en de afgoden (Jeremia 10: 1-16). In dit land zijn veel alternatieve winkels te zien, waar ik soms tranen in mijn ogen van kan krijgen. Dit is omdat er veel beelden te zien zijn, bijvoorbeeld de welbekende boedha. Wie kent het niet, zo’n beeldje waar ik de kriebels van krijg. Het is al zo geïntegreerd in de maatschappij, iedereen vind het normaal maar als er naar dit beeld gekeken wordt is het niet wat God wil. Zelf heb ik de neiging om die dingen ‘per ongeluk’ kapot te laten vallen, andersom te zetten of op de kop te zetten. Hopelijk heb ik niemand er mee gekwetst, maar ik wil het alleen delen wat ik had gezien.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl