Vrijdag 28 september

28 september 2012 - Wairoa, Nieuw-Zeeland

Het regende de hele dag. Om vijf voor acht vertrekken Ralph en ik naar de Tinirotoschool. Dat betekent kleine meer, dus het ligt bij een klein meer. Hier gaat Ralph naar toe om Bijbellessen te geven. Deze school is klein en heeft één klas, waar alle kinderen van jong tot oud in zitten. Bij aankomst worden we hartelijk begroet en starten we de les met een gebed. Na het gebed gaan we over tot het verhaal, dit wordt gelezen door sommige kinderen uit de Bijbel en het wordt vervolgens vertaald naar simpele woorden. Deze keer ging het over de verloren zoon. De kinderen kregen na het verhaal een werkboek van deze maand en konden doormiddel hiervan aan de slag. Er waren twee verschillende niveaus werkboeken, zo kon iedereen op het niveau die bij hem/haar past aan de slag. Ongeveer een uur later is iedereen klaar en leveren ze het werkboek in. Als ze dit hebben gedaan krijgen ze een snoepje en gaan wij weg. Helaas regent het nog steeds, maar we blijven positief, want zo werd de watertank gevuld en het is goed voor de natuur. Op de weg terug laat Ralph mij de waterval zien. Hier komen twee rivieren samen die samen in de waterval eindigen. waterfallsOnderweg hebben we magazines van de Maori Postal Sunday School Movement in Wanganui in elke brievenbus gedaan. Dat waren veel brievenbussen, bijna een doos vol magazines hebben we weggebracht. Op een gegeven moment zagen we de weg waar Rachel tijdelijk verblijft. We namen een kijkje om te zien of ze er was. We vonden haar en vroegen of ze vanavond kon komen tot zondag. Dit was mogelijk en we gingen weer op weg met de auto. Natuurlijk verspreiden we nog steeds magazines en kwamen we onderweg brandhout tegen die we inladen. Ideaal, gratis brandhout, je hoefde het alleen maar in de auto te laden. In het centrum aangekomen gaan we langs bij de drukkerij om hier een artikel bij te laten werken. Het artikel was geplaatst maar miste regels en de foto met de Tui. Na dit was het weer tijd om het eten voor de varkens op te halen bij de bakker en de supermarkt. Elke keer is het een verrassing hoeveel we krijgen en wat erin zit. Dit voer is ook bestemd voor de vogels en de poesen. Het is net zo eenvoudig als je het krijgt en er meerdere dieren mee voeren. Het is tijd om naar huis te gaan. Twee uur was het en we hadden dus een vertraagde middagmaaltijd. Na het eten gingen we afzonderlijk aan de slag met verschillende dingen. Later in de middag tegen de avond kwam Rachel. De avond was gevuld met skype gesprekken, andere gesprekken en veel andere dingen. Zo was het weer bedtijd en hopelijk is het weer morgen beter zodat we meer kunnen doen.