Woensdag 3 oktober

3 oktober 2012 - Palmerston North, Nieuw-Zeeland

Voordat de bus vertrok heb ik nog ongeveer drie uur. Genoeg tijd voor een strand wandeling. De tijd was bijna om en ik pakte imijn tas vanuit de hostel. De tas kan je vaak laten staan bij de hostel. Erg handig als je lang moet wachten voor de bus en je kan ondertussen andere dingen doen. We konden vertrekken richting Palmerton North. Hier aangekomen heb ik een kaart bemachtigd en liep ik naar de hostel. Bij de hostel aangekomen ontmoet ik een oudere vrouw die ik in Hammelton ook had ontmoet. Ze was nu meer hersteld van haar knieoperatie en het was goed om haar zo te zien lopen. Zelf loop ik nog door de stad om uiteindelijk bij de bieb uit te komen. De bieb was vandaag tot in de avond open en dat was handig voor het internet. Zo kon ik alvast zoeken naar een hostel in Wellington. In de steden moet je eigenlijk van de voren boeken, vandaar dat ik dat ook doe. Tot mijn verbazing is het druk bij de hostels en stuur ik mail rond en moet ik wachten tot dat ik de volgende dag bericht krijg of ik kan reserveren of niet. Bij de hostel terug konden de dagelijkse dingen weer gebeuren.