Donderdag 4oktober

4 oktober 2012 - Palmerston North, Nieuw-Zeeland

Vandaag ga ik naar de Te Manawa Museum Gallery Science. Hier aangekomen heb ik een gesprek met de man die hier werkt. De gallery en de museum zijn apart van elkaar gevestigd en zijn klein, vooral de gallery. Het was niet echt wat mij aansprak, dus was ik er snel uitgekeken. Op naar het museum, hopelijk is dat beter. Het museum had meerdere afdelingen. Één over de Maori, één over de geschiedenis van Palmerton North en omgeving, één over de zee met de bijbehorende vissen en de laatste ging over de planten van het land. De laatste twee waren vooral op kinderen gericht. Het was geweldig om te zien hoe kinderen heen en weer renden en druk bezig waren met de verschillende activiteiten die ze konden doen. Op een hele speelse manier werd enenvoudige dingen aangeleerd. Een klein voorbeeldje van hoe regen ontstaat. Dit werd gedaan door blauwe ballen (regen) te gooien in een hoge bak (wolk) en de ballen komen naar beneden in de bergen. Hoe leuk is dat voor kinderen. Na alles te hebben bekeken haal ik mijn tas op, want in veel museums mag je je tas niet mee naar binnen meenemen. Vervolgens loop ik naar de gardens waar ik wandelingen maak. Deze wandelingen lopen vooral door de bush. In de gardens zelf is ook een rozentuin te vinden (die natuurlijk niet bloeit), een kas, verschillende volières, een vijver en een speeltuin. Kortom van alles te doen en voor ieder wat wils. In het laatste gedeelte begint het te regenen en zo loop ik snel naar de uitgang om vervolgens terug te lopen naar het centrum, dat is ongeveer 15 á 30 minuten. Eerst dacht ik dat de regen meeviel, maar na een tijdje werd het alleen maar erger en moest ik toch mijn fantastische regenoutfit aandoen. Zo werd ik weer een smurf. Gelukkig ontbrak de muts en dat ik niet kleiner werd. Bij de bieb aangekomen regent het nog steeds. Eerst had ik mijn mail gecheckt voor de hostels. Ik kan jullie vertellen, mijn eerste keuze was goedgekeurd en morgen kan ik daarnaartoe. Wat een zegen zeg, want de meeste mensen hadden soms geen slaapplek en moesten zodoende langer in een andere plaats blijven of in een hotel gaan slapen. Nu kon ik rustig meer dingen gaan opzoeken over Wellington, andere dingen checken, mails versturen en bijwerken. De bieb sloot bijna en het is tijd om terug te gaan naar de hostel. Hier gaan we verder met de dingen die ik ’s avonds vaker doe.

1. Jan-Willem Noom:
    8 oktober 2012
    Bovenste beste Paula, wat leuk om je reisblogs te lezen! Volgens mij doe je ervaringen op die zich lenen voor minstens tien avonden verhalen bij de open haard, na thuiskomst. Laten we binnenkort even een SLB-gesprek plannen via Skype, dan kunnen we ook even sparren over je POP en je meta-reflectie tijdens deze periode. Geniet van je tijd! hartelijke groet, Jan-Willem