Vrijdag 5 oktober

5 oktober 2012 - Wellington, Nieuw-Zeeland

's Ochtends vertrek ik naar Wellington en kom tegen de middag aan. In Wellington aangekomen, zoek ik het informatiecentrum. Er zijn er twee, ik ging naar die welke dichtstbij het punt was, waar de bus stopte. Het was zo dat de bus niet tot het centrum ging, alleen op de andere tijden en dat wou ik niet, omdat ik dan erg laat in Wellington aankwam en weer een dag kwijt was. Nu kon ik 's middags nog wat doen.  Helaas kon ik het informatiecentrum niet vinden. Dus besloot ik maar naar mijn hostel te lopen. Na ongeveer drie kwartier te hebben gelopen met alle tassen ben ik aangekomen bij het hostel. Dit was een groot hostel  en echt studentenachtig. Welkom in Wellington dacht ik. Dat krijg je in de grotere steden. Het hostel was niet goedkoop dus had ik me er al lichtelijk op voorbereid. Het zijn maar vier nachten en ik kom er ook wel doorheen dacht ik. Na me even te hebben georiënteerd ga ik naar het informatie centrum om er de nodige informatie in te winnen. Na alles te hebben gevraagd heb ik onder anderen voor de volgende dag een stadswandeling geboekt en de ferry (overtocht naar het zuidereiland).  Nu kon ik wandelen naar de haven en andere dingen. Het was alweer tegen de avond en zocht een mc op. Ja,ja ik en een mc, de reden is heel eenvoudig, vrij internet. Dat scheelt behoorlijk en waarom niet als het kan. Na alles te hebben gedaan ga ik naar de super en vervolgens naar het hostel. Gelukkig was de keuken vrij en kon ik koken. Hier was de keuken namelijk ook klein dus stondje soms met twee of drie mensen achter een kooktoestel te koken. Wel hilarisch en gezellig. Een nadeel was wel dat er èèn van de drie kooktoestellen het echt goed deed en de andere twee moest je heel erg veel geduld bij hebben. De keuken was verder studentenachtig en als je wat pakte controleerde je eerst of het schoon was, dat was niet altijd het geval (9 van de 10 keer). 's Avonds maar aan het schoolwerk, want maandag is alweer de eerste inleverdatum.