Dinsdag 2 oktober

2 oktober 2012 - Napier, Nieuw-Zeeland

Vandaag ben ik alweer anderhalf maand hier, dat betekend dat ik op de helft ben en dat de tijd erg snel gaat. Vandaag start ik met de Art deco tour door de stad. Een gids vertelt van alles over het ontstaan van Napier en over Art deco. Veel dingen komen mij bekent voor. De groep is klein (vijf personenen inclusief mezelf), waardoor we veel konden vragen. Na de tour was het de mogelijkheid om een film te zien over Napier en de Art deco. De middag was aangebroken en zodoende wandelde ik richting Ntional Tabacco building. Dit gebouw is het meest gefotografeerde gebouw van Napier en heeft een rijke Art deco stijl zowel van binnen als van buiten. Na dit te hebben bezocht ging ik naar Classic Sheepskins. Dit is een fabriek die met schapenvacht werkt. Ze maken hiermee van alles. Te denken valt aan kleding en schoenen. In een korte rondleiding was te zien hoe het proces verliep, erg interessant om te zien. Zo werd het alweer laat in de middag en kon de wandeling naar het centrum beginnen. Een tijdje later was ik in het centrum en koop ik de laatste noodzakelijke boodschappen en ging ik richting de hostel. Hier aangekomen ga ik lezen en van alles en nog wat doen. De keuken is vrij en ik kon koken. Na het koken was er van alles te doen, zoals de foto’s bijwerken en schoolwerk. Morgen rond het middaguur vertrek ik naar Palmerton North om hier twee nachten te zijn.