Maandag 1 oktober

1 oktober 2012 - Napier, Nieuw-Zeeland

Na het laatste ontbijt bij de fam Wichers en natuurlijk de laatste gezamenlijke  foto te hebben gemaakt, vertrekken we naar het centrum. We brachten Pat weg naar haar werk en samen met Ralph ging ik naar het informatie centrum waar mijn bus vertrok. Na een goed afscheid stapte ik in de bus naar Napier. Na ongeveer drie uur ben ik in Napier en liep ik naar mijn hostel. Gelukkig had ik al een plattegrond en dergelijke, dus kon ik direct op stap. Naast de verschillende tuinen ben ik ook bij de Bluff hills geweest om te genieten van het uitzicht over de haven en de zee. Napier Bluff HillDe condititie en de spieren waren weer getest en getraind. Al met al was het een lange wandeldag. Ik had weer vele trappen overwonnen. Als je een heuvel, berg of iets dergelijks beklimt denk je altijd zo we zijn bijna boven aan de trap. Verrassing er volgt nog een trap en vaak nog meer dan één. Deze trappen zijn hetzelfde, langer of zelfs steiler. Je went eraan en als er geen trap meer komt, kijk je er soms raar van op. Na een paar uur was de straat die op het normale niveau van de stad lag in zicht. Nog even snel langs een paar winkels en de supermarkt en dan terug naar de hostel. Bij de hostel aangekomen was het druk in de keuken en wachtte ik totdat er plaats was om te koken. Er was twee kooktoestellen voor de hele hostel, tja dat werd dus op elkaar wachten en soms laat eten. Na het wachten kon ik met me reisverhalen verder, foto’s bewerken en bezig voor school. Ja ja dat gaat ook gewoon door.