Woensdag 7 november

7 november 2012 - Lake Tekapo, Nieuw-Zeeland

Vandaag is het weer mooi weer. T-shirt weer, heerlijk. Daarnaast is het dankdag, dit wordt hier niet gevierd maar daarom kunnen we het wel vieren. Na te hebben uitgecheckt loop ik de Red Tarns en Governors Bush wandelingen. De eerste is een bergwandeling met weer treden. Nu heb ik er wel zoveel gezien dat ik me hele leven erop kan teren. In het begin zie ik een baby paradijseend met de beide ouders. Wat een schatje was het om te zien. De wandelingen waren de moeite waar, want ook hier was het uitzicht gigantisch. Dit keer van een andere kant, dus dat bracht variatie. Onderweg zijn er veel vetplanten te zien en soms hier en daar bloemen. Waar we lang op hadden gewacht. Op deze wandelingen is het rustig, maar erg warm. Dat ter zijde het blijven mooie wandelingen, die ik zeker aanbeveel. Na te hebben gegeten ga ik naar het Hillary museum. Dit bevind zich in een hotel waar meerde dingen zich in zijn te zien. Het museum vertelt voornamelijk over Edmund Hillary. Een beroemde man die op het vijf dollar biljet staat, die Mount Cook heeft beklommen en andere bergen. Daarnaast zijn er verschillende voertuigen te zien, die in deze regio gebruikt werden. Er waren ook twee trekkers te zien die een beetje omgebouwd waren. Zo voelde ik me weer helemaal thuis. Na alles te hebben gezien ga ik terug om nog in de Bijbel te lezen en vervolgens met de shuttle bus naar Lake TeKapo te reisen. Hier aangekomen zie ik meerdere mensen die ook in Mount Cook waren. ’s Avonds was het weer even tijd om te skypen, want ik had weer internet.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl