Donderdag 8 november

8 november 2012 - Christchurch, Nieuw-Zeeland

In de middag vertrek ik naar Christchurch. Voordat ik vertrek heb ik weer de Lake George scott track gelopen die ik eerst niet kon vinden. Bij de chauffeur van de bus van Mount Cook heb ik eea  ik nagevraagd en hij zei dat de track inderdaad moeilijk te vinden was en dat er geen goede markeringen waren. Pff was ik blij, lag het toch niet helemaal aan mij dat ik het niet direct kon vinden. De track liep door schapenweilanden, langs een rivier en een meer en een stukje door een naaldbomen bos. Het was een kleine ronde van ongeveer een uur á anderhalf uur lopen, maar zeker de moeite waard. Terug bij de hostel scheen de zon weer en had tijd om de Bijbel te lezen. Wat is het toch verkeerd om in de zon te zitten en te lezen. Het was alweer tijd om te vertrekken richting Christchurch. Dit is rond de vier uur reizen. Onderweg zijn er een paar snelle stoppen. Tegen de avond waren we in Christchurch. De chauffeur was zo vriendelijk om andere mensen en mij dichterbij de hostel te brengen. Het centrum is namelijk afgesloten in verband met de aardbeving van februari. Hierdoor is het moeilijker om van de ene kant naar de andere kant te komen. Daarnaast zijn er veel eenrichtingswegen, waardoor er opstoppingen ontstaan. In Christchurch zijn er veel bedrijven gevestigd en zijn er weinig flats of andere hoge gebouwen. Dit komt omdat er veel ruimte is om te bouwen en mensen graag een eigen plek hier willen hebben. Vandaag heb ik het afgezette centrum niet gezien. De rest is redelijk opgebouwd waardoor het leven verder gaat en het voor het oog goed lijkt. Er is hier hard gewerkt om verder te gaan, dat is zeker te zien. Bij de hostel ontmoet ik een vriendelijk man die geëmigreerd van Engeland is en nu deze hostel runt. Het was nu weer open, zoals meerdere accommodaties. Dit hostel is een huis, waardoor er direct een goede sfeer ontstaat. Het hostel staat vol met spullen, waardoor er weinig plek is. Boven bij de kamer is dit gelukkig anders en is er genoeg plek om alle spullen neer te zetten. In de badkamer is het zoeken naar ruimte om spullen neer te zetten. Zo kom je steeds weer verschillende dingen tegen. Voor de rest zijn er verder veel, heel veel Duitsers in dit hostel en toont iedereen belangstelling naar elkaar. ’s Avonds kijken we gezamenlijk televisie of zitten te computeren.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl