Vrijdag 9 november

9 november 2012 - Kaikoura, Nieuw-Zeeland

Om zeven uur vertrekt de bus naar Kaikoura. Hier heb ik een cruise geboekt om walvissen te bekijken. Het is ongeveer twee uur verwijderd van Christchurch. Eenmaal daar heb ik nog tijd om het dorpje te bekijken en rustig in te checken. Met een bus gaan we naar de boot. Voordat we naar de plek gingen waar zich walvissen bevinden kregen we informatie te horen over de organisatie en de omgeving. We konden naar buiten op de boot en zagen verschillende vogels waaronder de Albatros. Jawel een walvis dook op. Het duurde even, maar dan zagen we ook een walvis. Dit is niet raar, soms ziet een groep in de laatste minuten pas een walvis. Wij hadden geluk, want zolang hadden wij nog niet gezocht en gewacht. Het was geweldig om een walvis zo van dichtbij te zien. Na een tijdje dook de walvis weer en zo zagen we de mooie staart. Het bleek Taiki te zijn. Zo gingen we verder. Opeens zagen we een groep dolfijnen, het waren Ducky dolfijnen. Na een tijdje gingen we terug naar de plek waar we Taiki hadden gezien. Het is zo dat de walvissen naar ondergaan en na een tijdje terug gaan naar boven en dit was nu weer de tijd voordat dit gebeurde. Na een tijdje te hadden gezocht hadden we Taiki weer in zicht. Voordat we weer terug gingen naar de haven dook Taiki weer, zodat we de staart weer konden zien. De mensen van de organisatie zeiden dat we geluk hadden. Vaak zien ze maar één keer de staart of een walvis op een cruise. Het was zeker een bijzondere ervaring om niet te vergeten. Het was weer een geslaagde activiteit. Terug in het centrum, maak ik een strandwandeling in de zon. Deze eindigde voor mij bij het Fyffe house. Dit kwam omdat ik terug moest naar de bus. Het Fyffe house is een huis dat is gebouwd op walvisbotten. Zo was dit ook weer een geslaagde dag en kon ik voldaan terug gaan naar Christchurch om zo weer ’s avonds foto’s en verhalen bij te werken.