Woensdag 26 september

26 september 2012 - Wairoa, Nieuw-Zeeland

Wat verbaast het me telkens dat jullie mijn verhalen lezen en dat ik zulke leuke en lieve berichtjes krijg. Heel erg bedankt hiervoor, dat doet me zeker goed. De tijd vlieg voorbij en met mij gaat het super. Hier is weer een verhaal dat jullie kunnen lezen;).

Deze ochtend gaat Pat naar een school en Ralph gaat bezig met artikelen en dergelijke. Zo heb ik tijd om veel dingen te doen die vaak blijven liggen, zoals school. Helaas moet dit ook gebeuren en het is moeilijk om alles te maken en alles van het land te zien. Ik doe me best en probeer zoveel mogelijk te doen. Ondertussen hoor ik een paar keer een helpgil vanuit de kamer van Ralph. De computer doet weer niet wat hij wil of wat anders. Dan help ik hem graag om het te fiksen en het voor te doen hoe het moet. Zo leren we steeds van elkaar. Rond één uur rij ik naar grandcarry house (bejaardentehuis) in het centrum om daar een bloemenworkshop te geven.Bloemen1 Hier aangekomen staan de tafels al klaar, de materialen liggen er en zitten de mensen te popelen om aan de slag te gaan. Wat is het leven toch goed en hier worden we zeker blij van. Na een tijdje zijn de bloemstukjes klaar en is iedereen blij. Bijna iedereen die er was had er één gemaakt. Zo is het hele tehuis aangekleed met bloemen, wat een feest. De mensen moesten tot drie uur wachten totdat ze een oliebol kregen. Dit is de standaard tijd hiervoor. Helaas kon ik daar niet bij zijn, maar de medewerkers die ze wel hadden beproeft smikkelden en vonden ze lekker. Na dit bezoek ging ik langs de postkantoor, supermarkt en informatiecentrum. Zo alles was weer geregeld en kon ik met de auto naar Lil toe om hier ook een paar oliebollen langs te brengen. Na een paar keer hard schreeuwen, want ze had de televisie hard aan staan kwam ze en deed de deur open. Ze was verrast toen ze mij alleen zag met de oliebollen. Na een dag gebakken te hebben kan je zoveel mensen blij maken, wat gaf dat een goed gevoel. Na over van alles te hebben gepraat vertrok ik richting Wichers farm.Wichersfarm Hier kon ik Ralph helpen om 18 dennenappel zakken op de auto te laden en richting de garage te brengen. Na deze klus was de maaltijd klaar en konden we hiervan genieten. ’s Avonds was het tijd voor het nieuws en andere bezigheden.

1. Carolien:
    26 september 2012
    Heey Paula, echt super om al je belevenissen te lezen. Wat leuk dat je eigenlijk met kleine dingen mensen blij kunt maken.

Groetjes Carolien
  2. Jos en Dirk Boswinkel:
    27 september 2012
    Hallo Paula,

Wat leuk dat je daar in het verre Nieuw zeeland bij de Fam. Wichers op bezoek bent, doe Roelf en Pat de groeten van ons.

Wij wensen jou nog een hele fijne tijd daar.

Jos en Dirk Boswinkel