Dinsdag 25 september

25 september 2012 - Wairoa, Nieuw-Zeeland

Vandaag is de dag aangebroken om oliebollen te bakken. Na het ontbijt start ik met het maken van het beslag. Ralph vroeg me direct of het voor het middageten klaar was. Dit was geen probleem. AppelflappenNa het gist te hebben laten gerezen en alles klaar te hebben gezet kon het beginnen. De eerste oliebollen zijn na een tijdje klaar. Ik liet Ralph en Pat ze proeven en ze genoten. Onder het bakken werden verschijnende oliebollen opgegeten. Met het middag eten had Pat een lekkere salade met bloemen gemaakt. BloemensaladeDe oliebollen waren net in de pan dus konden we snel eten. Rond een uur of twee in de middag stopte ik om vervolgens om met Ralph mee te gaan naar het centrum. Hier gingen we vlees en brood ophalen bij de bakker en de supermarkt voor de varkens. Dit is iedere week op de dinsdag en de vrijdag. Om een uur of vijf zijn we thuis om thee te drinken. De thee was op en Ralph, Pat en ik gingen over de heuvel naar de zoon, schoondochter en de kinderen om hier het voedsel van de varkens te brengen. Ondertussen haalde we ook andere dingen op, want hun hebben een organische groente en fruitkwekerij. Alles was gedaan en we konden terug om op tijd te zijn voor het journaal en andere klussen. Zo begon ik weer met oliebollen bakken. Uiteindelijk waren alle oliebollen gebakken en konden we het verdelen. Het waren er ongeveer 40 á 50, dus genoeg voor iedereen.