Woensdag 17 oktober

17 oktober 2012 - Hokitika, Nieuw-Zeeland

De tweede maand is aangebroken. Wat gaat de tijd snel voorbij. Voordat ik naar Franz Josef vertrek heb ik nog tijd om de kerken, winkels en andere dingen aan te doen in Hokitika. Later in de middag begon het te regenen, dus was het niet erg om in de bus te zitten. Eenmaal bij Franz Josef aangekomen is de regen nog niet afgelopen. Het was laat in de middag en zo had ik maar kort de tijd om nog een wandeling te maken. In mijn mooie regenoutfit genaamd: ‘Smurf’, waarmee ik heel blij mee ben want anders was ik telkens doorweekt zijn geweest, loop ik de Tatare tunnels walk. Dit is een regenwoud met een rivier waar je langs loopt.

Een erg mooie wandeling die zeker de moeite waard was ook al regende het. In het hostel aangekomen was het heerlijk warm en zodoende kon alles snel drogen. Dat is zeker een voordeel met sneldrogende kleding, want anders kan het lang duren voordat alles droog is. ’s Avonds wilde ik internetten, omdat het hier gratis is. Helaas is er geen Wifi, alleen twee computers met internet. Dat werd dus wachten tot deze vrij waren. Uiteindelijk kon ik achter de computer. Wat bleek ik kon geen film kijken omdat het niet werkte en dus geen boer zoekt vrouw. Deze site wordt blijkbaar niet geaccepteerd. Dan maar andere dingen opzoeken. Wel had ik geprobeerd om de internetkabel in mijn laptop te stoppen om zo toch te kunnen kijken. Dit kon blijkbaar niet, dus komt dat kijken wel op een andere keer. Gelukkig deden de andere websites het wel en zodoende kon ik alles verwerken en opzoeken.