Woensdag 12 september

12 september 2012 - Taupo, Nieuw-Zeeland

De bus naar Taupo, waar ik vandaag naar toe reis gaat om 12.55 weg, dus kan ik de ochtend gebruiken om verschillende galeries te bezoeken van een galeriepad. De galeries zijn uiteenlopend qua materiaal en producten. Natuurlijk heb ik voorkeur en soms valt het tegen. De meeste galeries spreken me aan en zie ik altijd wel één of meerdere producten die me inspireren. Tegen 11 uur ga ik naar mijn hostel om mijn tas te halen om vervolgens naar het informatiecentrum toe te gaan. Vanuit hier vertrekken alle bussen. Als de bus er is check ik me in om ongeveer een uur. Om ongeveer 14.15 kom ik in Taupo aan en loop ik direct naar mijn hostel. Hier vraag ik van alles over de omgeving en plan wat voor mij het eenvoudigste, om veel te bezoeken. Eveneens informeer ik naar de Tongariro Alpine Crossing. Dit is één van de populairste eendaagse wandelingen. Deze boek ik vervolgens voor de volgende dag. Nu ga ik wandelen naar Huka Falls. In het begin van de wandeling is er een hot pool, dit zie je voornamelijk aan het stoom dat vanaf het water afkomt. Hierin zitten twee mannen te baden. Het is maar wat je wilt. Na een mooie wandeling langs het water ben ik er aangekomen en hoor ik het water van verre. aaHet water buldert langs de rotsen met volle vaart. Een geweldig gezicht. Op de kaart zie ik de Aratiatia dam, die ik nu niet kan bekijken in verband met de tijd. Het is namelijk vanaf de Falls twee uur lopen en dan moet je nog ongeveer drie á vier uur terug lopen naar de hostel. Tja dat gaat niet als het laat in de middag is en het op tijd donker wordt. De terugweg kom ik veel hardlopers en wandelaars met honden tegen. Wat is het toch een mooi gezicht. Terug bij de hostel ontmoet ik Laia die hier later in de middag is aangekomen. We eten samen en praten nog even na.