Vrijdag 19 oktober

19 oktober 2012 - Wanaka, Nieuw-Zeeland

Het weer is mooi en zo kan mijn wandeling beginnen naar de glacier. De wandeling is voornamelijk door het regenwoud, wat een genot iss om te bewonderen. Na rond twee uur te hebben gelopen zie ik dan eindelijk de glacier. Hier sta je echt voor de glacier, bij het begin. Helaas kun je niet over de gehele glacier overzien, wat ik jammer vond. Gelukkig heb ik nog extra tijd voordat mijn bus ging en zo loop ik de rivier walk. Hier was er een beter uitzicht. Naar het hostel gelopen pakte ik mijn tas, eet ik en ga naar de bus. Twee jongens een Duitser en een Nederlander komen hier ook. Hiermee raak ik in gesprek en we praten over waar we naar toe gaan. Tijdens de busreis komen we langs de Tunder fall. Dit is een bekende waterval. Bij Wanaka stapte ik uit de bus en warempel kom ik de twee Duitse jongens tegen die eerder in de zelfde hostel zaten in Wellington. Wat grappig is dat, af en toe kom je dezelfde personen tegen. Ze gingen de volgende ochtend naar Queenstown en ze overnachten in de auto. In Wanaka is er dit weekend een feest, omdat het maandag de dag van de arbeid is, hebben ze een lang weekend. Het hele dorp is in feeststemming en is groot gepromoot. Langzamerhand ken ik dat wel, want promoten kunnen ze hier wel. Alleen is het vaak erg klein en niet wat je in Nederland hebt. Een kijkje nemen kon altijd, maar dat doe ik morgen, want dan is er een eten en wijn markt. In de avond val ik de receptie weer lastig met allemaal vragen over verschillende activiteiten om zo alles te plannen.