Zaterdag 20 oktober

20 oktober 2012 - Wanaka, Nieuw-Zeeland

Zodra de receptie open is vraag ik of ze de Eco trip voor mij willen boeken voor vanmiddag. Ze belde hiervoor op en geeft aan dat het vanmiddag niet meer mogelijk is, maar wel over vijf minuten. Dat wordt dus haasten om de tas te pakken en op te ruimen. Chris de eigenaar staat net te wachten, wanneer ik klaar ben. Wat een timing. Bij de boot aangekomen zijn er twee mensen meer die dezelfde trip doen. Met de boot gaan we naar Mou Waha eiland dat in het meer ligt. Hier maken we een wandeling en onderweg vertelt Chris van alles over de natuur en laat van alles zien. Het is zeer interessant en leerzaam. Zo laat hij de Manuka boom zie, waarvan de honing afkomstig is. Niet van de boom zelf maar de bijen halen hier de nectar vandaan en het is de lekkerste en beste honing van Nieuw Zeeland die volledig natuurlijk is. Bijna bovenop de berg op het eiland is er een meer dat erg uniek is. In dit meer ligt namelijk een eiland, lopend op het eiland zien we nog een meer met verschillende kleine eilanden. Op die eilanden waren ook meren. Dit is echt grappig om te zien. Onderweg volgt Willy ons. Dit mannetje is de een van de eerste geplaatste vogels en die nog leeft. Bij het meer gaan we helemaal naar de top waar ons een geweldig uitzicht te wachten staat. Zo waren de bergen met soms sneeuw erop goed te zien. Daarnaast vertelt Chris ons meer van de omgeving en de oorsprong ervan. Zo vertelt hij over de verschillende glaciers die de bergen gladder maakten en dat je dit kon zien. Na ongeveer twee uur komen we bij de boot aan en gaan terug. De terugweg is rustiger dan de heenweg. Dit komt omdat we nu met de stroom mee varen. Voor mensen met een kunstgebit is het een uitdaging en een test of het gebit goed vast zit of niet. Bij Wanaka aangekomen loop ik over het feestterrein en kijk ik naar een gym optreden. Het is leuk te zien hoe de kinderen zo erg hun best doen voor hun ouders en bekenden. Vandaag ga ik ook naar de kerken kijken. Zo had ik van een New life kerk gehoord waar ik naar toe loop om te kijken waar die zich bevind om zo morgen er gericht naartoe te kunnen lopen. Het is even zoeken voordat de kerk of eigenlijk het gebouw is gevonden. Vaak zijn deze kerken en de baptisten kerk in een gebouw te vinden die ze huren. Hierna ga ik de Mt Iron walk lopen. Dit is een wandeling over een berg waarop je een fantastisch uitzicht hebt. De route is zo goed aangegeven, dat ik achteraf een andere binnendoor weg heb gelopen om zodoende op de top te komen. Bij de top aangekomen keer ik snel terug want om de track terug te lopen wat misschien korter is, is niet handig, dit omdat het zo ‘goed en duidelijk’ is aangegeven dat ik daar niet op ga gokken. Aan de wolken te zien gaat het bijna regenen dus loop ik snel terug, want ik heb nog was aan de waslijn hangen. Gelukkig ben ik net op tijd voor de grote bui en is alles droog binnen. Snel door de regen naar de supermarkt om de laatste inkopen te doen voordat ik maandag naar Queenstown vertrek waar alles veel duurder is. ’s Avonds ontmoet ik Gerard en Trudy een Nederlands echtpaar die hier voor een aantal jaren geleden naartoe waren gemigreerd. Het is leuk om weer Nederlands te praten. We praten wat en eten gezamenlijk. ’s Avonds ga ik naar mijn kamer waar ik van alles doe en ook met mijn kamergenoten praat. Met het licht aan ga ik dan slapen. Dat is voor mij niet vreemd, want je komt de raarste en ongewoonste dingen tegen als je met meerdere personen op één kamer slaapt.