Maandag 27 augustus

2 september 2012 - Paihia, Nieuw-Zeeland

De dag begint goed, het regent. Dit is de eerste dag voor mij dat het regent, dus dat valt mee voor een winter. ’s Ochtends heb ik dan maar van alles uitgezocht en dingen geboekt. Gelukkig was het ’s middags al droog. In de planning stond een wandeling naar Treaty grounds. Dit is in een plaatsje verderop. Mijn kamergenoot wou dat ook wel eens zien en ging met me mee. Na een wandeling zijn we er aangekomen. We hebben van alles gezien (check voor info de website). Dit museum ging voornamelijk over de Moari’s en de geschiedenis van deze plek. Mensen van Engeland kwamen hier en later gingen ze hier ook wonen. Naast dit hebben we de mooie natuur bekeken en vogels gezien en die kunnen mooie geluiden maken. Het is een heus concert om naar te luisteren, wat is het toch een straf om hier te zijn. Rond vijf uur waren we terug. Natuurlijk nog ff langs de super. Onderweg was ik al een Christelijke winkel tegengekomen met een mooi spandoek buiten. Hier kon ik natuurlijk niet voorbij lopen. Eens kijken of dit te vergelijken valt met Nederland. Deze winkels hebben veel boeken, cd’s en films. Dat is voornamelijk wat ze verkopen, dus het valt goed te vergelijken. Wat mij opvalt in Nieuw Zeeland, dat je bijna geen oudere mensen tegenkomt. Op straat zie je alleen jongeren, backpackers of ouders. Mijn visie hierop was al als volgt: de stoplichten hier zijn namelijk erg snel op rood. Zelf ik kan net aan de overkant komen als ik wat harder loop. Laat staan de oudere mensen, die kunnen helemaal niet aan de overkant komen. Vandaar dat ik ze niet zie. Het laatste wat mij opvalt is dat ze mooie auto’s kennen. Je ziet vooral nieuwe en getunde auto’s. Zoveel tegelijk zie je niet in Nederland, met uitzonderingen bij de meetingen e.d.. Morgen ga ik een auto huren om naar andere dorpen en bezienswaardigheden te gaan, waar geen openbaar vervoer komt. Laat ik maar eens de weg onveilig maken

1. Gerard en Diny:
    Hallo Paula

We vinden het leuk om je verhalen te lezen, wat heb je al veel gezien en beleefd . We blijven je volgen en wensen je het allerbeste.
  2. Buurtjes Dekker:
    3 september 2012
    Ha Paula, hoe is het daar? Leuk om te lezen wat je al allemaal hebt gedaan en gezien. Veel succes en plezier verder toegewenst!
  3. Johan en Sinie:
    3 september 2012
    Hallo Paula fijn dat het goed gaat met jou en dat je zoveel moois ziet. Geniet er van en pas goed op je zelf. Gr. Johan en Sinie.
  4. Vjenne:
    4 september 2012
    Paula je hebt mooie foto's gemaakt! we krijgen zo zin om ook een kijkje te nemen. geniet er maar van. heel veel liefs. xxxx
  5. John hagen:
    6 september 2012
    Hallo Paula, wat een mooie verhalen en mooie foto's, maak er nog een mooie tijd van, groeten John Hagen.
  6. Henk en Jennie Goosselink:
    19 september 2012
    Dag Paula.
    Hier een mailtje uit de Verzetstraat.
    We kennen elkaar misschien niet maar je Moeder is onze geweldige hulp op Wo. morgen.We wensen je nog een fijne tijd en willen je graag volgen op je reis.Hart Gr. van je Ma en Ons.(Henk en Jennie)