Maandag 20 augustus

23 augustus 2012 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Na een heerlijke nacht, ben ik vroeg opgestaan en op zoek gegaan naar een informatie centrum. Natuurlijk heb ik eerst de mensen hier in het verblijf gevraagd, maar die wisten het niet. Door na te vragen  bij de receptie ben ik erachter gekomen waar ik moest zijn. Bij de receptie heb ik ook een internet kaart gehaald, hier moet je betalen voor 1 uur, 1 dag of 1 week. Tja je moet wat als je wilt skypen, je mail wilt lezen en dergelijke. Onderweg ernaar toe zag ik een winkelcentrum en kocht daar mijn telefoonkaart. Dat is wel zo handig om vanuit hier te bellen. In het informatiecentrum lagen gelukkig genoeg folders om wel een week en langer mee te vullen, dat wordt kiezen. Geen probleem, ik wist al wat ik wilde zien en met een plattegrond van de stad kom je heel ver. Na de plattegrond te hebben bekeken kan ik eindelijk op pad. Zelf wou ik de haven helemaal bekijken en het Victoria park. Dit ligt in het noorden van het centrum van Auckland. Hier heb ik de hele dag gelopen. Even tussendoor. Het lopen is hier niet zo als in Nederland. Er zijn hier zeer slechte wegen en hele steile wegen. Goed voor de beenspieren dus. De skytower is ook een eyecatcher, die moet ook gezien worden. Toen ik aankwam ging iemand bungeejumpen. Dat is ook een mogelijkheid, helaas is dit te duur. Misschien komt dit nog een keer. Toen het half 7 ’s avonds werd, was het tijd om terug te gaan. Aangekomen in het hostel kreeg ik te horen dat je onder in de hostel gezamenlijk kan eten en dat is elke avond mogelijk. Wat een straf is dat toch. ’s Avond hebben we in de gezamenlijke kamer een film gekeken. Een mooie dag was het. Op naar morgen, hier ga ik naar het nationaal museum en de Domain ervaren.