Dinsdag 21 augustus

23 augustus 2012 - Auckland, Nieuw-Zeeland

De wekker is vroeg gezet om op tijd naar het nationaal museum te gaan lopen. Dit is ongeveer drie kwartier lopen vanaf de hostel. Na een heftige wandeling (de weg zat vol gaten), waar veel beklimmingen in zaten, kwam ik uiteindelijk aan. Het museum heeft veel verschillende ruimtes. De wandeling was zeker de moeite waard. Er was van alles te zien, van de historie tot aan hoe de natuur nu is. Na het bezoek aan het museum, ging ik naar de wintertuin en de Magnolia tuin. Hier stonden veel planten en sommige waren zelfs nog in bloei. Schitterend om te zien. Als laatste op de planning stond de domain van Auckland. Dit is een geweldig gebied/park wat op een woud lijkt. Hier staan veel varens. Na deze wandeling was het tijd om terug te gaan naar de hostel en natuurlijk naar het eten. ’s Avonds was er een quiz. Hier heb ik heerlijk toegekeken en foto’s gemaakt. Dit was niet een gewone quiz maar een quiz met opdrachten en teams. Elk team die het antwoord verkeerd had moest tegen elkaar strijden door middel van een opdracht. Nou deze opdrachten waren echt niet mis. Het ging van iemand zo snel mogelijk een high five geven tot een kippenpoot in zijn geheel opeten. Was ik blij dat ik niet mee deed. Deze avond werden overigens georganiseerd door een reisorganisatie.