Woensdag 22 augustus

23 augustus 2012 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Deze dag wil ik naar de Art gallerie. Ander meiden vanuit de hostel wilden hier ook naar toe. Dus gingen we met een groep van vier op pad, wel later dan gepland. Hier aangekomen hebben we een paar uur rond gelopen en genoten. Er waren veel verschillende soorten kunstobjecten te zien uit verschillende tijden. Hierna hebben we wat gegeten en zijn naar de hostel teruggelopen. Aangekomen bij de hostel namen we afscheid van één van de meiden. Na het afscheid heb ik kaarten (verjaardag-, bruiloft- souvenierskaarten) gehaald. Tja dat hoort er ook bij. ’s Avonds stond het gezamenlijk eten weer op het programma. Hier heb ik een Nederlandse leren kennen en kon ik nog meer informatie inwinnen en even heerlijk Nederlands praten. De hele dagen praat ik Duits en Engels, dan is het soms heerlijk om je ‘eigen’ taal te spreken. Daarnaast was er weer een avond georganiseerd door een reisorganisatie. Dit maal gingen we bierpongen. Zelf kende ik dit niet, maar het is echt grappig. Marieke (een Duits meisje dat bij mij op de kamer slaapt) vroeg of ik met haar een team wou vormen en dat sloeg ik niet af. Op een tafel staan aan beide zijden zes bekers met een beetje bier erin. Naast deze zes staat er één met water. Hierin liggen twee pingpong balletjes. Deze balletjes probeert het ene team in de bekers van het andere team te gooien. Als er een balletje in een beker valt, moet het team van wie de beker is het opdrinken. Dit gaat net zo lang door totdat alle bekers weg zijn. Voor meer uitleg, moet je wachten, tot ik thuis ben. De andere teams gingen goed van start en Marieke en ik keken toe. Nu waren wij aan de beurt. Nou dat was wat. Wat een stunt zeg. Het is moeilijker dan dat je denkt. Deze game hebben we niet gewonnen, want een van de jongens van het

1. Riette danielle jeffrey:
    25 augustus 2012
    veel liefs en veel plezier!
  2. Zomertjes:
    31 augustus 2012
    Lieve Paula, heel veel plezier daar in Nieuw-Zeeland! We gaan al je verhalen volgen en pas goed op jezelf, hè!?!! Groetjes, Han, Kirsten, Fleur, Famke, Karlijn en Jikke.