Dinsdag 9 oktober

9 oktober 2012 - Picton, Nieuw-Zeeland

Vroeg in de morgen ging ik met de Ferry naar het zuidereiland. Het inchecken is te vergelijken met het inchecken op een vliegveld, alleen de wachttijd is veel beter. De boot was van veel luxe voorzien  Ik ben de uitzichtruimte gaan zitten, nadat ik op het zonnedek was geweest. De reis duurde iets meer dan drie uur en was gaaf om mee te maken. Bij aankomst begon het te regenen en was er een bus van verschillende hostels (ook mijn hostel) om de mensen stonden op te halen. Dat was een luxe en niet verkeerd met de regen. De hostel was klein en huiselijk. Heerlijk na het grote gebeuren in Wellington, waar je moet kijken of iets schoon is en waar je moet vechten om een plaatsje in de keuken. Dit is meer voor mij bestemd. Na de tas te hebben gedropt ga ik naar het informatiecentrum, kunstmarkt en maak een wandeling. Bij het informatie centrum krijg ik te horen dat het niet mogelijk is om de Queen Charlotte track te lopen en dat andere tracks soms ook niet begaanbaar zijn. Tja dat ben ik al vaker tegen gekomen en dat zal nog wel vaker tegenkomen. Vandaag had ik dus de Harbour view track, Bob’s bay en Lower Bob’s bay track gelopen. Het was een mooie tocht die over de berg liep en waar een goed uitzicht was. Terug bij de hostel leer ik onder het eten koken Jana kennen. Ze studeert in Nederland maar is Duitse. Ik vertelde mijn plannen en ze vroeg wat mijn plannen waren ten aanzien van de Abel Tasman Nationaal Park. Zij wil deze ook lopen maar heeft de tijd er niet voor om meerdere dagen te lopen en wil niet graag alleen. Het kwam dus goed uit dat ik haar tegenkwam en zodoende hebben we een plan gemaakt om samen dit te gaan lopen en heeft zij dingen omgezet om de wandeling te maken. Acht uur is het chocoladecake met ijs tijd. Dit was elke avond. Heerlijk en wat een luxe. ’s Avonds ga ik verder met het plannen en ging ik boer zoekt vrouw kijken. Ja ja ook dit wordt niet vergeten.