Woensdag 10 oktober

10 oktober 2012 - Nelson, Nieuw-Zeeland

Voordat we (Jana en ik) vertrekken naar Nelson lopen we de Tirohanga track. Dit is ook een track op een berg en heeft verschillende uitzichtpunten. Tegen de middag vertrekt onze bussen, want we nemen beide verschillende bussen, naar Nelson. Hier ontmoeten we elkaar weer en lopen we zo naar de hostel. Hier alles te hebben achtergelaten boekten we de trip en track naar het Abel Tasmans National Park bij de DOC (Department of Conservation). Na alles te hebben gecheckt liepen we naar Queensgarden. Het was een kleine tuin die nog niet op zijn mooiste was. Hierna gingen we naar de hostel om te koken en andere dingen te doen. Na heerlijk buiten te hebben gegeten, deden we van alles en om acht uur hadden we weer chocoladecake met ijs. Het was namelijk een zusterhostel en was dus hetzelfde als het hostel in Picton. We kregen korting omdat we al in Picton hadden geboekt, vandaar de keuze. ’s Avonds ontmoeten we twee andere jongens die dezelfde track hadden gelopen. Zo konden ze ons tips geven en hun ervaringen vertellen.