Dinsdag 23 oktober

23 oktober 2012 - Queenstown, Nieuw-Zeeland

Deze ochtend begin ik met een slb (studieloopbaan) gesprek. Tja school hoort er natuurlijk ook bij. Het is een gezellig gesprek dat goed verloopt. Mijn slber is tevreden over mij en na dit gesprek kan ik nog even skypen met mijn ouders. Het internet is dit keer goed en we kunnen met de camera aan skypen, het is een wonder. Wanneer ik klaar ben met skypen komt er een meisje naar mij toe ze had mij in het Nederlands horen skypen. Vervolgens ga ik nog langs de receptie om een tour te boeken voor de volgende dag. Het is een natuur en vogel wandeling met een gids. Na dit te hebben geboekt boek ik een andere wildernis safari bij een winkel om zodoende een kortingbon te gebruiken. Dit kon niet bij de receptie vandaar. Na alles te hebben geregeld beklim ik de Tike trail track om zo bij de skyline uit te komen. Het is een wandeling waarbij je alle spieren moet gebruiken en niet bang moet zijn om vies te worden. Soms kijk je naar stenen en zie je de weg niet. Zoeken naar markers moet je dan en kijken wat handig is om ernaar toe te wandelen. Op de skyline aangekomen weet je waarvoor je hebt geklommen en geploeterd. Wat een uitzicht. De terug weg is eenvoudiger. Trouwens onderweg kom je moutainbikers tegen. Deze gaan met de gondel naar boven en dalen zo af, echt gaaf om te zien. Bij het begin punt aangekomen ga ik nog even het centrum in en keer ik terug naar de hostel. Hier ontmoet ik Loreena. Ze komt uit Canada. Na een gezellig gesprek gaan we naar bed.