Zondag 28 oktober

28 oktober 2012 - Milford Sound, Nieuw-Zeeland

Een nieuwe week is weer begonnen en zo wandel ik naar de baptisten kerk. Hier kom ik terecht in een kleine gemeente. In de gemeente zie ik een vrouw die ik in een winkel was tegengekomen. Zij herkend mij nog en we hebben na de dienst een gesprek. De conclusie van de overdenking is groei in God en dat is niet eenvoudig. Na de dienst spreek ik met nog meer mensen van de kerk. Ze nodigden me uit om bij een kleine vergadering te zitten. Zelf voel ik mij bezwaarlijk en zeg dat ik weg ga. Ze zeggen dat ik echt erbij mocht zitten. Hetis leuk om zo’n gesprek mee te maken. Ze gingen overleggen wat ze met kerst gaan doen. Hier wordt namelijk de kerstman eerder ingehaald, omdat ze geen sinterklaas kennen. De kinderen worden er bij betrokken, hun ideeën worden meegenomen. Na een paar minuten is het afgelopen en gaan we naar huis. Zo loop ik door de tuin, eerlijk gezegd meer een straatje waar stuiken, bomen en planten waren geplant, naar de hostel. Na het eten ga ik heerlijk in de zon lezen en later in de middag een wandeling maken. Het is fantastisch weer, zodat ik zonder jas kan lopen. Ik ga weer naar het wildlife park om hier ook vogels te spotten bij het meer. Bij het wildlife park zelf is er een Kaka die de gekke vijf minuten had. Erg komisch om te zien, wat zeker een filmmoment waard is. De avond is weer begonnen en nu moet ik de tas weer inpakken om morgen richting Invercargill te vertrekken.