Woensdag 5 september

8 september 2012 - Thames, Nieuw-Zeeland

Het is weer tijd om te gaan. Me bus vertrekt tegen de middag en ik kan zo rustig alles inpakken en nog naar de bieb om te internetten. De volgende plaats is Thames hier blijf ik één nacht. Genoeg tijd om naar de orchideeën en vlinder tuin te gaan. Om ongeveer twee uur kwam ik ter plaatse en heb direct gevraagd hoe het met het vervoer naar Coromandel zit. De chauffeur van de Nakedbus zei dat hij er niet naar toe ging en dat ik de intercitybus moest nemen. Die kon ik gelukkig bij de informatiecentrum boeken. Hier heb ik direct gevraagd waar de Orchideeën en vlindertuin zijn en hoe ik daar kan komen. De vrouw keek me aan en zei dat is een lange wandeling en rade mij eigenlijk aan om er op een andere manier naar toe te gaan. Ze wees me aan waar het was en ik vroeg hoelang die wandeling wel niet moest duren. Dat wisten ze niet, maar met de auto was het een aantal minuutjes. Nou toen wist ik het wel, gewoon proberen en we zien het wel. Helaas was het te laat om daar naar toe te gaan. Wel was er een historisch museum waar ik naar toe kon. Eerst inchecken bij de hostel en dan op pad gaan. Bij de hostel aangekomen wees de vrouw van de hostel mij alles vriendelijk aan. Tot nu toe was ik er alleen en was ik benieuwd of er nog meer mensen kwamen. Nu kon ik naar het museum. Thames is een oud mijnstadje met nog veel oude huizen. Het is net al Tairua klein en vriendelijk. Bij het museum aangekomen keek de vrouw me verrassend aan en vroeg al ik een kaartje wou kopen. In het museum zijn veel authentieke dingen te zien en zijn er kamers ingericht met verschillende onderdelen. Erg mooi om te zien. Na dit bezoek ging ik naar het uitkijkpunt waar een monument van de WWO2 moest staan. Bij het pad aangekomen zie ik een bord staan met erop dat het te gevaarlijk is om te bewandelen en dat het gesloten is. Op de kaart te zien was er nog een weg, waar ik een klein stukje voor moest omlopen. Toen ik dit wou doen, reed er een man met een jongetje voorbij en vroeg of hij kon helpen. Ik vertelde dat het pad gesloten was en dat ik de andere ging proberen. De man antwoorde hierop dat het pad wel begaanbaar was, maar dat het modderig, glad en smal was, maar dat ik het maar moest proberen en anders kon ik altijd nog terug lopen. Ben ik blij dat ik die man en het jongetje ben tegengekomen. Het pad was een beetje modderig maar verder was het prima te lopen. Het uitzicht was gaaf om te zien. Hier kon je weer ver kijken en je direct oriënteren. Hierna ging ik naar het vogel uitkijkpunt. Dit was op het strand. De wind was hier erg sterk, maar de zon scheen. Hierdoor hadden de lucht en het water een mooie kleur om mooie foto’s te maken, wat ik heel erg vind. Na even te hebben gezeten en genoten kon ik naar de winkel om eten te halen. Tja je moet elke keer weer iets halen, want je kunt niet veel meenemen omdat je elke keer maar een paar dagen ergens bent en anders word je rugzak te zwaar. Na dit te hebben gedaan kon ik terug naar mijn hostel. Ondertussen waren er al twee mensen gekomen. Deze mensen waren erg op zichzelf dus kon ik alles bijwerken en zo de avond vullen en op tijd naar bed. Morgen wil ik naar de Orchideeën en vlindertuin lopen, voordat ik naar Coromandel vertrek.

1. Bob en Janneke:
    8 september 2012
    Hee meid, hoe is het met je daar? nog een beetje contact met de wereld hier.. Gister zijn Niek en Moniek getrouwd en ook Jill en Joël, maar dat heb je vast wel mee gekregen;) Ook ik moet helaas weer naar school.. Ik mocht toch met een keuzevak beginnen;) Kun je wennen daar? Geen problemen met alleen reizen? Ik moet best vaak aan je denken:P Lijkt me echt scary (a) Viel de reis nog een beetje mee?? Nou hopelijk hoor ik nog van je;)
    Veel liefs Janneke
  2. Gerrie:
    13 september 2012
    Hoi paula. Ik vind het zo moedig van je deze reis te maken. Ook ik geniet van je verhalen en mooie
    foto' s. Wees voorzichtig en een lieve groet uit dalfsen.