Vrijdag 26 oktober

26 oktober 2012 - Te Anau - Queenstown, Nieuw-Zeeland

Te Anau is de volgende plaats waar ik naar toe ga. De bus vertrekt vroeg en zo kom ik vroeg aan in mijn hostel. De sleutel kan ik nog niet krijgen en heb daarom mijn tas achtergelaten om naar de bieb te gaan voor gratis te internetten. Dit was hier de enige kans om dit te doen, want morgen ga ik naar Milford Sound. Terug bij het hostel kan ik naar de kamer. Het was een drie persoonskamer en tot nu toe was ik er nog alleen. Dat zou natuurlijk niet verkeerd zijn. Terug bij de receptie boek ik de dagtrip naar Milford sound en loop ik richting het meer. Bij de ander kant van het meer bevind zich de control gate en het beginpunt van de Kapler track. Dit is een vierdaagse wandel track door het regenwoud en op de bergen. Deze loopt door het nationaal park en is een zeer bekende track onder de wandelaars. Zelf wist ik dat het een lange dag zou worden, omdat het niet even lopen is om naar daar te komen. Een paar uur lopen was het zeker waard. Het is avond wanneer ik weer bij het hostel aankom en kan gaan eten. In het hostel is het weer tijd om vanalles te doen. Op de kamer aangekomen is er nog niemand anders. Dat wordt dus heerlijk alleen slapen.